Suka!

(Video) David Villa Kutuk Islam - Mesut Ozil (Barcelona VS Real Madrid) | David Villa Mencetuskan Kemarahan Umat Islam

Thursday 18 August 2011

Perlawanan yang penuh beremosi antara pasukan real madrid dan juga barcelona yang berlangsung semalam mencetuskan ketegangan antara kedua pasukan. David Villa mungkin mencetuskan kemarahan umat islam apabila dia menghina agama islam semasa perlawanan antara Barcelona vs Real Madrid yang dimenangi oleh Barca dengan keputusan 3-2. Perlawanan . Yang parahnya lagi, David Villa mengatakan sesuatu yang menghina islam terhadap Mesut Ozil.

Pertengkaran antara Mesut Ozil dengan Villa bermula apabila pemain Real, Marcelo membuat terjahan keras kepada pemain Barca iaitu Fabregas. Selepas itu, kesemua pemain campur tangan sehingga Villa mengeluarkan kata-kata yang menghina agama Islam. Ozil yang berang tindakan Villa itu terus bertengkar dengan Villa. Berita lanjut boleh pergi ke blog warta sukan.


Yul paparkan sekali video pergaduhan tersebut. Mesut Ozil kelihatan begitu marah ketika



Cube tengok Mesut Ozil pada saat ke 0.36s. Mesut ozil hanya berdiri disitu tidak melakukan apa-apa. Tetapi, tiba-tiba David Villa datang dan menampar Mesut Ozil yang berada disitu. Sabar je lah. Kesian yul melihat Mesut Ozil.
Yul print screen beberapa komen di youtube daripada pengguna youtube yang mengutuk kebiadapan David Villa. -.-
"I was defending my religion, because David Villa insulting Islam!-- Mesut Ozil"
Ayat diatas merupakan kata-kata Mesut Ozil. Kalau yul pon marah jugak! Tiba-tiba agama dibabitkan sekali didalam sukan. Apa kena mengena agama di dalam Sukan? Kalau tak suka tu, tak payah la nak babitkan sekali. Walaupon kita dikenali orang ramai, tapi tak seharusnya kita melibatkan agama didalam sukan. Kerana mulut, badan binasa. Teringat lagi kes "Zidane" dahulu yang pernah menjadi kontroversi kerana menanduk Marco Materazzi pada perlawanan akhir Piala Dunia FIFA 2006 yang berkesudahan Perancis tewas ditangan Italy. Kes tu pon hampir serupa  dengan apa yang berlaku baru-baru ini. 


Disebabkan nila setitik, rosak susu sebelanga. Yul semakin membenci David Villa, Barcelona, Spain dan sekutu dengannya. Apa pon, kita perlu utama pemain orang Islam, bukan pemain bintang tetapi tidak mempunyai adab! 

4 comments:

Unknown 18 August 2011 at 21:09  

mesut ozil terbaik..!

YUL 18 August 2011 at 21:14  

Zairie Husin, david villa boo...

Miecyber 18 August 2011 at 22:57  

Kurang ajar David Villa

YUL 19 August 2011 at 10:32  

@Miecyber, ahh, mmg kurang ajar die nie

Post a Comment

Terima kasih ye diatas komen2 anda, :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yul Aje

Hak Cipta Terpelihara 2010-2011 dikuasakan oleh YUL

  © Blogger template untuk Yul Aje oleh http://www.yulsahaja.com/ 2011-2016

Back to TOP