Suka!

Sinopsis Dan Trailer Filem Libas | Aksi Seni Takraw Malaysia

Tuesday 10 May 2011

Filem Libas merupakan satu lagi filem yang dikhabarkan mendapat perhatian orang ramai. Filem ini merupakan filem pertama arahan Jurey Latiff Rosli dibawah syarikat MDAG Marketing Sdn.Bhd. Setelah lebih 9 tahun filem ini terperam begitu sahaja semenjak 2002 kerana tiada modal, akhirnya filem ini bakal ditayangkan di pawagam tidak lama lagi. Dengan menampilkan pelakon-pelakon yang hebat seperti Rosyam nor (Raja Libas), Scha (Ratna), Beego (Megat),  Johan Maharajalawa (Mr.Wilson), dan ramai lagi.


semasa shooting
scha yang cute! haha
menggelibas
Berikut adalah sinopsis filem Libas
Libas mengisahkan tentang Adnan, Raja Libas (Rosyam Nor) yang sudah tidak boleh beraksi lagi di gelanggang sepak takraw kerana kakinya telah ditempangkan oleh regu Thailand yang terdiri dari Propchai (Adam Corrie, bekas koreografer Akademi Fantasia), Pratapol (Yus Waisar) dan Ak Nangkhon (Zek Zamri Gerak Khas) serta Topap dalam satu perlawanan tahun sebelumnya.

Merasa bersalah kerana telah memberikan kemenangan mudah sehinggakan tekongnya mati diracun dengan bola ke dada, Adnan kini cuba membentuk regu baru. Pencarian Raja Libas itu telah membawa kepada penemuan Hamidi (Johan Raja Lawak) seorang pemuda bandar yang mempunyai skil menimbang bola dan Ku Mok (Fadzly Kamarulzaman) seorang lelaki gemuk yang mempunyai tandukan tajam dan berbisa, selain Ratna (Scha). Bagi melengkapkan pasukan, maka Megat (Beego) telah menawarkan diri, tanpa disedari bahawa Megat telah diupah oleh pasukan dari Thailand bagi mensabotaj pasukan negara.



Trailer Filem Libas

Nantikan filem LIBAS ini dipawagam pada 29 September 2011. Sekali imbas, kalau tengok trailer die, ada jugak seperti filem hong kong tu, Shaolin Soccer. Bakal menggelibas dipawagam

5 comments:

Anonymous,  10 May 2011 at 19:46  

grrr. 1 gamba pon x klua. sbb line sy slowwww.
huwaaaaa

efa 10 May 2011 at 21:51  

err mcm best cerita tu la comey scha hehe

Post a Comment

Terima kasih ye diatas komen2 anda, :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yul Aje

Hak Cipta Terpelihara 2010-2011 dikuasakan oleh YUL

  © Blogger template untuk Yul Aje oleh http://www.yulsahaja.com/ 2011-2016

Back to TOP