Suka!

Semakan Panggilan Temuduga Bagi Jawatan Pegawai Bomba & Penyelamat Gred KB 17 | Excited + Nervous!

Saturday 14 May 2011

Assalamualaikum semuanya. Setelah sekian lama yul tak kemaskini blog ini, Akhirnya yul kembali untuk berblogging semula. hekhek. Maklumlah ye, Blogger ada masalah sedikit sebelum nie. Semua pengguna blogspot mengalami masalah yang sama, tak dapat nak akses blogger dan tak dapat nak update blog. Huhu. Tapi kini dah boleh guna semula dah.


Hari ini yul nak kongsikan kegembiraan berbaur kegugupan yul! haha. Tadi semasa yul mengemaskini akaun mail yahoo, tiba-tiba yul terima surat daripada SPA. Terkejut yul setelah melihat isi kandungan surat tersebut. Tarikh temuduga yul bagi jawatan pegawai bomba telah pon dikeluarkan. Dah tak lama lagi dah temuduga yul tu.

Semakan Panggilan Temuduga Bagi Jawatan Pegawai Bomba Gred KB17 boleh disemak mulai hari ini. Semua calon yang telah lulus mengikuti Ujian Fizikal, Pancaindera dan Kecergasan baru-baru ini boleh membuat semakan panggilan temuduga untuk mengetahui lokasi temuduga kalian melalui laman web SPA di alamat http://www.spa.gov.my dengan memasukan nombor kad pengenalan.
Yul punya!
Gambar diatas nie merupakan tempat temuduga yang perlu yul hadiri. Tarikh dan Masa pada 6 June 2011 masa 8.00 pagi dan bertempat seperti sebelum ini, di :
JABATAN BOMBA DAN PENYELAMAT,
 NEGERI JOHOR, 
LARKIN, 
80648 JOHOR BAHRU.

Harap-harap yul lulus dalam temuduga nie. Rasa nervous pon ada jugak walaupon tarikh temuduganya masih lama. Yela, buat pertama kali yul nak pergi temuduga kerja kerajaan nie. Mungkin temuduga tersebut tidak sama seperti temuduga sebelum-sebelum nie. Orang kata, temuduga kerajaan dan juga swasta berbeza.


Kalau diizinkan allah, mungkin tercapai juga hajat yul tu. Bagi yang turut sama mengikuti temuduga bomba yang akan datang nie, Semoga korang berjaya. Good Luck! Doakan yul lulus ye kawan-kawan :)

5 comments:

Unknown 14 May 2011 at 12:38  

gudluck yul...
ni akak ngah tgk cite yul kt tv9...hehe

fyna ahmad 16 May 2011 at 09:38  

yul!!!!!!!!
wat btol2 taw..
;)

Anonymous,  2 June 2011 at 12:30  

yul, nervous nk interview ke?kat sini ader tips berguna utk yul praktikkan.
all the best!

masuk link ni ye:

http://www.kerja-kerajaan.com/index.php?ref=eunzzz

Post a Comment

Terima kasih ye diatas komen2 anda, :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yul Aje

Hak Cipta Terpelihara 2010-2011 dikuasakan oleh YUL

  © Blogger template untuk Yul Aje oleh http://www.yulsahaja.com/ 2011-2016

Back to TOP