Suka!

Hotel Islam Popular

Monday 6 December 2010

Hari nie yul saje je nak terbitkan entry pasal hotel. Sebab yul ada terbaca di akhbar tempatan dan tertarik mengenai Hotel Islam nie.  Maklumlah ye, yul nie pon cuma kerja hotel juga. So, entry nie pon pasal hotel juga, hehe.  Sebenarnya yul tak tahu langsung kat Malaysia nie dah wujud Hotel Islam sebab kat Johor Bahru nie masih tak ada lagi. Jadi, yul nak kongsikanlah sikit ye pasal hotel nie.

Hotel De Palma
Hotel De Palma merupakan Hotel pertama di Malaysia yang berkonsep mematuhi syariah Islam sepenuhnya. Sudah diperkenalkan dua tahun lalu dan terletak di AmpangPelbagai konsep diperkenalkan untuk memberi peluang kepada pelanggan mengikut cita rasa pengguna. Bagi yul, kebanyakkan hotel2 kat Malaysia nie menawarkan perkhidmatan berkonsep moden je untuk menarik minat pelanggan, terutama sekali  pelanconglah kan. Jarang sekali kita nampak hotel yang berkonsepkan Islam. Namun ramai yang tidak menyedari, konsep yang diperkenalkan hotel nie telah erjaya menarik minat pelanggan dengan catatan sebanyak 120%  jumlah pelanggannya.


Hotel De Palma nie berbeza dari yang lain sebab mengadakan majlis seperti tahlil, solat jumaat, dan tazkirah juga disurau yang boleh memuatkan sebanyak 1500 orang. Sungguh menarikkan? Kalau hotel ditempat lain rasanya nak memuatkan 200 orang pon tak ada kot.


*kalaulah kat JB nie ada dah lama dah yul berpindah ke sana kot, hoho


Pakej yang ada pon murah hanya serendah RM45 - RM65. Menawarkan sajian dalam bentuk buffet, barbeque dan set. Sungguh lumayan! Tak rugi pon kalau korang overnight dihotel nie, huhu. Tu je lah informasi yang yul tahu serba sedikit. So, kalau korang nak tahu kat nie lah alamatnya.




DE PALMA HOTEL AMPANG

Jalan Selaman 1/2 , Palm Square
Ampang Point, Jalan Ampang
68000, Selangor Darul Ehsan, Malaysia



P/S : Entry lepas nie yul akan cite pasal hotel yul pula, hee :)




3 comments:

3O33Y 7 December 2010 at 21:30  

WAH YUL...HOTEL NI DKAT NGAN RUMAH AKU...OMPUTIH KATA "WALKING DISTANCE " JER....MEH LER SINGGAH....OPPSSS2...NI HOTEL PEBERET WIFE AKU TIME BULAN PUASA...KALO TAK BUKA PUASA KAT CNI MUNCUNG MACAM...HHMMM..TAKUT PAKCIK NAK TERUSKAN AYAT

YUL 7 December 2010 at 22:06  

iyekew? wah seronoknya kan, insyallah nnt satu ary nnt aku nk g sne gak, hoho

Di 7 June 2011 at 20:12  

wahhh .. harap dapat merasa berbuka puasa kat hotel nih C:

Post a Comment

Terima kasih ye diatas komen2 anda, :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yul Aje

Hak Cipta Terpelihara 2010-2011 dikuasakan oleh YUL

  © Blogger template untuk Yul Aje oleh http://www.yulsahaja.com/ 2011-2016

Back to TOP