Suka!

Muzik Bergenre K-pop Menjadi Pilihan Remaja?

Tuesday 26 April 2011

Assalamualaikum semuanya. Hari nie yul nak kongsikan kepada korang semua mengapa Muzik K-pop digemari sekarang? Sebelum nie yul ada terbitkan entri mengenai filem korea dan jepun kan ? So, hari nie kita beralih kepada muzik pula. Kalau kita pergi berjalan, tak kiralah shopping complex, pam minyak, dan yang lai-lain lagi mesti akan kedengaran muzik bergenre k-pop berkumandang ditelinga. Tu lah yang yul selalu dengar bile berjalan. Ianya semakin menjadi-jadi dan seolah-olah sudah menjadi satu budaya di kalangan generasi muda hari ini.


G.NA



Antara muzik jepun yang yul minati sehingga kini. Walaupon lagu nie dah lama, tapi ianya masih sedap didengar. Maaf ye, bukan lagu k-pop, hekhek


Yul lebih meminati lagu-lagu jepun kalau nak dibandingkan dengan k-pop. Kebiasaannya remaja-remaja sekarang yang meminati muzik-muzik k-pop nie. Ditambah dengan kewujudan media baru, pengaruh K-Pop makin cepat menular ke seluruh benua ini. Korang kenal Rain dan Wonder Girls? (bukan wonderpets ok ;P) Mereka diantara artis k-pop yang sudah memahat nama mereka di persada seni Amerika.


Pengaruh muzik k-pop nie juga turut mendapat sambutan ialah seperti Afrika Utara, Asia barat, dan juga Australia. Jangan ingat cuma negara-negara asia tenggara je.
Kewujudan Muzik K-pop?
Semuanya dikatakan bermula kira-kira 20 tahun lalu, dengan penubuhan kumpulan Seo Tai-ji & Boys pada 1992. Kewujudan mereka mengubah landskap muzik negara itu. Dengan mengetengahkan konsep rap rock dan tekno, kumpulan berkenaan mencipta satu fenomena baru dalam industri muzik Korea ketika itu.

Dua dekad kemudian, pelbagai nama dan bentuk muzik menghiasi dunia muzik negara terbabit. Semuanya tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan, dek fenomena yang sememangnya banyak mendatangkan laba buat artis dan syarikat yang menaungi mereka.
Antara muzik k-pop yang tengah hit sekarang nie. Sedap jugak ah.


Black And White- G.NA

Yul bukan lah minat sangat dengan muzik k-pop nie. Cuma tarian mereka yang yul tertarik. Memang stail abis tarian mereka tu.

3 comments:

Maria James Chayak 26 April 2011 at 14:33  

hahahaha. perempuan memang suka dengar k.pop ni, n sgt die hard fans. tp pelik, apa yang best sgt nye? suke lagi tengok kartun dri k-pop ni.

eh i pun perempuan. haha. tp i tak suke, seriously.

orait, so for that ni nak bagi entry about |perempuan|

http://mariajameschayak.blogspot.com/2011/04/perempuan.html

fyna ahmad 26 April 2011 at 14:54  

fyna suke.. (angkat tangan..kenyit mata.)

Yus Tawau 26 April 2011 at 19:33  

terbaekkkk..suka K-POP...awek nya lawa berbanding awek jepun...ke ke ke

Post a Comment

Terima kasih ye diatas komen2 anda, :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yul Aje

Hak Cipta Terpelihara 2010-2011 dikuasakan oleh YUL

  © Blogger template untuk Yul Aje oleh http://www.yulsahaja.com/ 2011-2016

Back to TOP