Suka!

Cara Semak PageRank Melalui Alexa | Ketahui Kedudukan PageRank Korang

Monday 11 April 2011

Kebiasaannya orang akan menaip entri dan terus mempublish entri tersebut. Macam yul biasa buat juga. Tapi tahukah korang kedudukan blog/website korang dikedudukan ke berapa ketika ini? Mungkin ada sesetengah yang menganggap ianya tak penting langsung. Tak pernah mengambil tahu. Yang dia tahu cuma mengemaskini entri dan terus publish je. Kebanyakkan blogger-blogger menganalisis kedudukan blog mereka supaya mereka tahu kedudukan sebenar blog mereka ketika ini.


Tapi harus korang ketahui juga, dengan menggunakan Alexa PageRank nie jugalah kita mendapat tahu kedudukan semasa blog kita nie. Tak kiralah didunia atau pon di Malaysia. 

Berikut adalah kedudukan semasa blog yul nie. Hehe. Masih jauh ketinggalan di belakang. Kedudukan blog yul nie melalui alexa traffic rank berada di tangga ke 747,924 . Kalau di Malaysia blog yul nie berada di kedudukan 3,430. Sama ada betul atau tidak, yul pon tak tahu. Ranking nie berdasarkan analitik oleh Alexa.

Jom kita semak kedudukan blog/website korang pula dengan menggunakan Alexa Rank. Macam mana nak semak? Senang je. 




Kalau keputusannya keluar macam nie, maknanya Alexa rank tak dapat mengesan kedudukan blog korang tu. Senang cite, pengguna internet nak search blog korang tu kat google memang tak akan jumpa.

3 comments:

YUL 11 April 2011 at 16:20  

@miecyber, eceh, sogan la konon, ahahaha

Yus Tawau 23 April 2011 at 07:00  

aku punya blog... pun tak de data juge..

Post a Comment

Terima kasih ye diatas komen2 anda, :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yul Aje

Hak Cipta Terpelihara 2010-2011 dikuasakan oleh YUL

  © Blogger template untuk Yul Aje oleh http://www.yulsahaja.com/ 2011-2016

Back to TOP