Suka!

NetKL Menjadi Pilihan Untuk Membeli Domain?

Tuesday 22 March 2011

Assalamualaikum semuanya. Sebelum nie yul ada mengeluarkan entri ingin membeli nama domain sendiri kan? So, banyak tempat jugak yul dah pergi survey diantaranya ServerFreak, Sempoihosting, Godaddy dan Netkl. 
Masa tengah dok melayan produk dan harga kat NetKL nie tiba-tiba pelanggan perkhidmatan NetKL datang memberikan layanan. Sempat jugak lah bersembang dengan dia. 

Sangat mesra 
Banyak jugak yang yul tanya kat dia. Apa yang yul tak faham semua dia huraikan satu persatu. Dari segi pembayaran, mengenai hosting, dan macam-macam lagi. Tapi, ada effect jugak eh sekiranya kita tukar nama domain. Jadi yul kongsikanlah kepada korang, tiga kesan yang akan berlaku sekiranya korang menukar ke nama domain yang baru.

  • Alexa Rank akan jatuh sebab menukarkan dan mamakai URL nama Domain yang baru.
  • Page Rank pon turut jatuh jugak sebab bertukar link.
  • Nuffnang tidak akan mengira traffik kita pada hari kita menukar nama Domain terbaru
Puas hatilah diatas layanan yang diberikan oleh mereka nie. Padahal belum beli lagi tu. Tapi yul memang merancang nak beli kat situ kot. Insyallah dalam masa terdekat nie yul akan menggunakan nama Domain sendiri. Tunggu je lah ye, hehe. :)

    1 comments:

    Kira Kekuri 23 March 2011 at 00:29  

    hehehe, hmnn..slama aq berblogging ni, x tahu plak apa tuh Alexa Rank. perna dengar je.. huahuahua.. wahh x lama g berdomain :D

    Post a Comment

    Terima kasih ye diatas komen2 anda, :)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Yul Aje

    Hak Cipta Terpelihara 2010-2011 dikuasakan oleh YUL

      © Blogger template untuk Yul Aje oleh http://www.yulsahaja.com/ 2011-2016

    Back to TOP