Suka!

Drama Sofiyya Slot Akasia TV3 | Lagu Tema OST Sofiyya Dan Sinopsis

Wednesday 28 September 2011

Sebuah drama baru yang bertajuk Sofiyya terbitan Filmscape akan menghiasi ruangan kaca televisyen korang setiap jam 7 malam sehingga jam 8 malam di Slot Akasia TV3 bagi menggantikan drama Kasih Alia. Drama ini telah pon bersiaran pada 21 September 2011 yang lalu. Drama Soffiya ini dipenuhi dengan emosi dan mempunyai sebanyak 28 episod keseluruhannya. Dibarisi pelakon-pelakon hebat seperti Tiz Zaqyah(Sofiyya), Fizo Omar, Azhar Sulaiman, Syazwan Zulkifli dan Izara Aishah.



Sinopsis Drama Soffiya
Drama Soffiya mengisahkan tentang Soffiya, seorang gadis lincah dan periang yang tinggal di sebuah kampung bersama bapanya, Sulaiman seorang doktor dan ibunya, Aishah, yang sering menghadapi masalah kesihatan. Sulaiman kecewa apabila dia sering ditolak oleh Aishah untuk melakukan hubungan suami isteri. Akibat tidak dapat menahan nafsu, Sulaiman sanggup menodai anak sendiri. Sejak hari itu, Soffiya tidak dibenarkan bersekolah dan dikurung dalam rumah.

Selepas daripada kejadian hitam itu, rutin kehidupan Soffiya mula berubah termasuklah sikapnya yang lebih suka menyendiri dan sering kelihatan murung. Nasib buruk terus mengikuti Soffiya ke mana sahaja dia pergi hinggalah dirinya meringkuk di penjara. Baru mula mengenal erti cinta, namun, Soffiya terpaksa merelakan pemergian kekasihnya ke luar negeri. Setelah berkahwin dengan seorang jutawan yang penyayang, ketabahan Soffiya diuji sekali lagi apabila mendapati cinta pertamanya bakal berkahwin dengan anak tirinya.
Berikut adalah Video Promo Soffiya

Lagu tema @ OST Soffiya ini pula dinyanyikan oleh Hafiz AF7 yang bertajuk Masih Jelas.
P/S: Baru tengok tadi! peh. Memang layanzz. hee :)

1 comments:

Falling . 28 September 2011 at 22:38  

gugu tgk episod 1st je.. mmg best.. pastu lupa dah nk tgk.. eheheh~

Post a Comment

Terima kasih ye diatas komen2 anda, :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yul Aje

Hak Cipta Terpelihara 2010-2011 dikuasakan oleh YUL

  © Blogger template untuk Yul Aje oleh http://www.yulsahaja.com/ 2011-2016

Back to TOP