Suka!

Filem Tron Legacy Memang Terbaik!

Sunday 19 December 2010



Pagi semalam, yul bersama kawan-kawan ditempat kerja pergi ke Jaya Jusco Tebrau City untuk menonton filem Tron Legacy. Sebenarnya tak terdetik pon untuk pergi menonton wayang nie. Pada mulanya, kiteorang just rancang nak pergi karaoke je. Disebabkan tempat karaoke tu dah penuh, terpaksalah membatalkan niat untuk berkaraoke tu. 


Sampai di pawagam, ingatkan nak tengok cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah,. Tapi tak ada pula cerita tu waktu midnight. Yang tinggal cuma cerita Harry Potter dengan cerita ape ntah, Yul tak berapa nak ingat. hehe. Jadi, kiteorang tengok Tron Legacy 3D je lah. 

Masuk ke panggung hampir penuh kot kerusi-kerusi kat situ, cuma bahagian depan je lah yang kosong. Siapa yang nak tengok wayang kepala terdongak kat atas kan dengan memakai cermin mata 3D. haha. 

Sedikit Sinopsis Filem Tron Legacy
Sam Flynn , seorang anak yang ditinggalkan oleh ayahnya, Kevin Flynn  secara misteri. Sam Flynn teringin untuk menemui ayahnya sehingga dia mencapai umur 27 tahun. Kekecewaan terhadap ayahnya membuat Sam menghabiskan waktu seumur hidupnya dengan komputer dan teknologi dunia virtual canggih. Kevin Flynn dikenali sebagai perancang video game terkemuka di dunia yang memiliki perusahan game Encom.


Ketika dia mendapatkan sebuah signal dari pager lama milik ayahnya, ia berupaya mencari ayahnya sehingga termasuk ke dunia digital Tron yang dibuat ayahnya. Di Tron, Sam dipaksa untuk bertarung seperti di dalam sebuah game melawan juara-juara dunia digital. Tiba-tiba wanita cantik bernama Quorra menyelamatkannya dan membawanya bertemu dengan ayahnya di tempat persembunyian yang sudah ia tinggali selama 20 tahun.


Saat bertemu dengan ayahnya, Kevin mengaku terperangkap di dunia virtual buatannya dan harus bertarung dengan kembaran virtual ayahnya, Clu, yang awalnya diprogram untuk membantu mengembangkan dunia itu dan berubah menjadi jahat saat ia menginginkan untuk menguasai dunia luar.


Namun, Clu semakin kuat dengan pasukan tentara virtual yang berhasil dibuatnya dan diprogram untuk melawan Kevin yang menemukan dunia itu. Dengan dibantu Quorra, Sam, dan Kevin berusaha melawan Clu dan pasukannya untuk boleh keluar dari Tron dengan kendaraan dan senjata yang belum pernah diciptakan dengan teknologi canggih.

Motorsikal yang digunakan

Dunia Tron

Jet Tron yang dahsyat! haha



Trailer Tron Legacy



Tron Legacy nie merupakan filem aksi 3D berteknologi  tinggi dengan berlatar belakangkan dunia digital dibawah arahan Joseph Kosinski. Kalau korang nak tahu, filem ini merupakan filem lanjutan dari filem pertamanya yang dikeluarkan pada tahun 1982 bertajuk Tron dan dibintangi juga oleh pelakon peraih Oscar Jeff Bridges.


P/S :Yul cadangkan korang tengoklah cerita nie, memang seronok sangat. Apa-apa pon filem nie memang terbaik!




7 comments:

Anisa 19 December 2010 at 19:56  

nak tonton jugak laaa

YUL 19 December 2010 at 19:59  

@ Anisa Hang Tuah tengok jangan tak tengok, huhu, memang seronok gile!

Ain 19 December 2010 at 22:21  

wahh wahh.
ni nak marah nih.
tengok wayang tak ajak hahah

Anonymous,  19 December 2010 at 22:26  

Ini minggu Ash pegi!!

YUL 19 December 2010 at 22:26  

@Ainiaa♥, semalam kan yul da kol ainaa,, tu lah org ajk die tdo. ekekeke ;P

YUL 19 December 2010 at 22:27  

@nekkenproject, pergi bro jgn tak pergi, hoho

Cik Puan iLa 20 December 2010 at 21:02  

best2..cik ila dh tgk..berbaloi2..tak rugi duit!! :)

Post a Comment

Terima kasih ye diatas komen2 anda, :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yul Aje

Hak Cipta Terpelihara 2010-2011 dikuasakan oleh YUL

  © Blogger template untuk Yul Aje oleh http://www.yulsahaja.com/ 2011-2016

Back to TOP